Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

The Witcher 3
#5

Zitat:Wobei ich das Spiel in Schutz nehmen muss, im Vergleich werden die wenigsten Frauen nur als Objekt dargestellt.

Sexismus hat mehr Facetten als nur Objektifizierung. Ich habe das Spiel nicht gespielt, aber das sind beispielsweise Zitate von Anita Sarkeesians Twitter.

Welp, I guess we could just use The Witcher 3 to illustrate the rest of our #tropesvswomen series because it includes all the sexist tropes!

In The Witcher 3 you get to play as Ciri for short segments but be warned enemies will yell nasty gendered insults at her while she fights.

Also the "it's realistic for enemies to sexually harass female characters” excuse is nonsense in fantasy games filled with ghouls & wraiths.

Enemies call Geralt “freak” & “mutant’ due to fictional prejudice against magic. When they call Ciri “cunt” it’s rooted in real life sexism.

Games like The Witcher 3 use sexism & sexual violence for “gritty" world-building, presenting it as regrettable but natural and inevitable.

However, there’s a huge difference between fantasy that engages with social issues critically and fantasy that uses them for gritty texture.In fact, Witcher 3 is a particularly egregious example of this problem. The game repeatedly uses brutal sexual violence as window dressing.

Found the ONLY women of color in The Witcher 3. Hypersexual animal hybrids with tails, horns and "tribal" body paint.

Portraying women of color as exotic, hypersexual and animalistic like the succubi in The Witcher 3 is part of a very long racist tradition.


Die Verwendung sexistischer und rassistischer Tropes bedeutet nicht, dass das Spiel, die Story oder die Charaktere schlecht sind! Und sich der problematischen Aspekte bewusst zu sein bedeutet nicht, dass man keinen Spaß an etwas mehr haben kann.

Letzteres trifft für mich zu, was die Gewaltverherrlichung angeht. Davon kann ich mich rational und emotional genug distanzieren. Aber gewisse Formen des Sexismus treffen bei mir mittlerweile zu sehr einen Nerv als dass ich das "abschalten" und trotzdem genießen kann. Das regt mich einfach zu sehr auf. Wink 
Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
The Witcher 3 - von Flo - 03.06.2015 03:33
[Kein Betreff] - von Scottie - 03.06.2015 09:11
[Kein Betreff] - von Flo - 09.06.2015 01:35
[Kein Betreff] - von Scottie - 09.06.2015 04:19
[Kein Betreff] - von Codo - 09.06.2015 20:33
[Kein Betreff] - von Flo - 11.06.2015 22:55
[Kein Betreff] - von Flo - 12.06.2015 00:29
RE: The Witcher 3 - von Flo - 07.08.2020 15:18
RE: The Witcher 3 - von Flo - 19.08.2020 19:54

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste